گرامیداشت شهدای شوراب و سیاخ دارنگون با حضور رئیس مجمع نمایندگان فارس

بزرگداشت شهدای منطقه شوراب

مراسم بزرگداشت شهدای مناطق شوراب وسیاخ دارنگون کوهمره سرخی با حضور اهالی – دهیاری ها و شورا- جمعی از جانبازان و ایثارگران فرهنگیان و دانش آموزان،بسیجیان،مقامات دولتی و رئیس مجمع نمایندگان استان فارس به میزبانی روستای عباس آباد شوراب و شورای عباس آباد و شوراب همراه با غبار روبی گلزار شهدای شوراب و عباس آباد روز پنج شنبه سوم مهرماه نود و نه  برگزار گردید .

در این مراسم کامبیز رحیمی از طرف شورای منطقه شوراب و یکی از جانبازان غرور آفرین منطقه سردار بزرگ و ارزشمند جانباز سرافراز مظاهر غلامی و چند نفر دیگر به ارائه صحبت پرداختند سپس :

🔸 رئیس مجمع نمایندگان استان فارس با اشاره به فرهنگ حاکم بر دفاع مقدس گفت: بزرگ ترین مشکل کشور دوری از فرهنگ مدیریت جهادی است.

🔹ابراهیم عزیزی در جمع مردم روستای شوراب و احمد آباد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس به ویژه شهدای مناطق سیاخ دارنگون، شوراب و احمدآباد اظهار داشت: نام دفاع مقدس برگرفته از عنصر ایمان و معنویت بود و این تقدس به این دلیل بود که ما برای دفاع از آرمان های نبوی، علوی و فاطمی در صحنه حاضر شدیم.

🔸این یادگار دفاع مقدس افزود: جنگ فی نفسه عنصر خوبی نیست اما وقتی تبدیل به فرهنگ اعتقادی و در راستای دفاع از آرمان، مکتب و اصول باشد، تقدس پیدا می کند چراکه در وصیت نامه شهدا می خوانیم که برای نجات بشریت، اسلام و مبارزه با ظلم و ستم با درس گرفتن از مکتب سیدالشهدا(ع) در این راه قدم گذاشتند.

🔹او دفاع مقدس را برگرفته از مکتب ایثار و مردانگی و شجاعت دانست و افزود: دفاع مقدس مکتب همه خوبی ها و مردانگی ها است و انصافا خاک جبهه قطعه ای از بهشت بود.

🔸عزیزی با نقل خاطره ای از شهدای والامقام حاج قاسم و باکری در عرصه دفاع مقدس گفت: بنده با حضور فیزیکی در صحنه عملیات بدر، شاهد بودم که شهید باکری چگونه در آن شرایط سخت و دشوار از رورخانه دجله عبور کرد و در نهایت به فیض شهادت نائل آمد؛ در صورتی که می توانست عقب نشینی کرده و جان خود را نجات دهد.

🔹نماینده شیراز و زرقان در مجلس ادامه داد: به راستی شهید باکری با چه روحیاتی آن لحظات آخر که دشمن همه جانبه هجوم آورده بود را سپری کرد تا زمانی که شهید شد؟ این همان معنویتی است که رزمندگان دفاع مقدس داشتند یا اینکه در اواخر سال ۶۱در منطقه فکه هنگامی که برای نجات جان شهید، بالای سرش رفتیم، همه ما را به فاطمه زهرا(س)قسم می داد تا دست به او نزنیم و می گفت «شما معطل من نشوید من سال ها منتظر این لحظه بودم».

🔸عزیزی خاطرنشان کرد: *آمریکا حاج قاسم را به مرگ تهدید می کرد در حالی که حاج قاسم به آنها جواب داد «مرا به آن چیزی که سال ها در کوه و دشت و بیابان دنبال آن هستم، تهدید نکنید» لذا تقدس این دفاع به خاطر این فرهنگ ایثارگریست.پیش این سخنان مهندس کامبیز رحیمی جیحونی دهیار احمداباد مطالبی در رابطه با مشکلات منطقه بیان نمودند که دکتر عزیزی جهت رفع مشکلات قول مساعد دادند.
ارسال خبر :

سوم مهر ماه نود و نه
کامبیز رحیمی جیحونی
اخبار کوهمره

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی روی ستاره های زیر کلیک کنید
آواتار از  محسن جبارزاده
آرامشم حاصل تلاشم - انرژی مثبت دوستان و خانواده است هر جا قدمی بر میدارم تغییری مثبت را شروع میکنم . تا هستم مفید خواهم بود . روانشناسی را بهترین رشته دنیا میدونم
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x