پاسدار شهید علی یار هاشمی خواه

هاشمی خواه

Visits: 193

پاسدار شهید « علی یار هاشمی خواه »

نام پدر : شهریار

ولادت : ۳ دی ۱۳۳۰

یگان خدمتی : سپاه

شهادت : ۵ شهریور ۱۳۶۵ کوهمره سرخی

محل دفن : گلزار شهدای دارالرحمه شیراز

ایل قشقایی، طایفه‌ی فارسیمدان، تیره‌ی بلوچ ، زاد روز سال ۱۳۳۰ ، شرایط اقتصادی خانواده مستضعف اما سرشار از معنویت، شروع و پایان تحصیلات در مکتب خانه، این موارد تنها گوشه ا‌ی از بیوگرافی مرد ایثار و استقامت علی یار هاشمی خواه در بدو سرآغاز زندگی او می باشد.

علی یار در سن هفت سالگی پا به مکتب گذاشت. دوران نوجوانی را با مشکلات و سختی های فراوان و کارهای طاقت فرسا پشت سر گذاشت . در سن ۲۲ سالگی ازدواج نمود. در تظاهرات بر علیه رژیم پهلوی نقش بسزایی داشت.

در هنگام تسخیر شهربانی شیراز به همراه یار صدیق خود شهید علی نجمی حدود ۲۰۰ نفر از عشایر سلحشور شیراز را بسیج نمود.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و ورود امام به ایران مشتاقانه به زیارت امام شتافت . او در اوایل انقلاب فعالیت های چشمگیری در شهرک کشن در زمینه‌ی انتظامات و تبلیغات و امر به معروف و نهی از منکر داشت.

در سال ۶۱ به عضویت سپاه درآمد و در بسیج عشایر استان فارس شروع به فعالیت نمود، عضویت در سپاه باعث دگرگونی بیشتر روحی و معنوی وی گردید.

او زندگی راحت و نشستن در خانه را رها کرد تا بتواند درد جامعه عشایری و روستاها را در مقابل ظالمان بشنود و به یاری آنان بشتابد و اهداف جمهوری اسلامی را در بین این قشر از جامعه محروم عملی سازد.

مدتی مسئول ناحیه مقاومت عشایری امام حسن(از طایفه کشکولی بزرگ)و امام حسین (از طایفه فارسیمدان) بود، در سال ۶۴ به سمت مسئول سازماندهی و عملیات و هم چنین معاونت بسیج عشایری سپاه ناحیه فارس منسوب شد. تا اینکه به همراه علی نجمی و علی برز نریمانی جهت دعوت و ساماندهی نیروهای عشایری جهت اعزام گروه ۷۵۰ نفری به منطقه‌ی کوهمره سرخی عزیمت می کنند، در این ماموریت خودروی حامل آن ها به قعر درّه سقوط می کند تا روحشان را که سرشار از معنویت بود نزد معبود به آرامش ابدی دست یابد.

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی روی ستاره های زیر کلیک کنید
آواتار از  روح اله جباری نسب
آیا می دانیددلیل اینکه شما الان با آرامش و امنیت کامل ،این متن ها رومیخونید ازجان گذشتگی هزاران شهیداست ؟ این ابر مردان را فراموش نکنیم . شادی روح حضرت امام(ره) و شهدا** صلوات**
2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x