پاسدار شهید علی برز نریمانی

نریمانی

Visits: 49

نریمانیپاسدار شهید « علی برز نریمانی »

نام پدر : اله داد

ولادت : ۲ شهریور ۱۳۴۰

یگان خدمتی : سپاه

شهادت : ۵ شهریور ۱۳۶۵ کوهمره سرخی

محل دفن : گلزار شهدای

تاریخ یک رویداد مهم را در شهریور سال ۱۳۴۰ برای تیره‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی ابلوردی نشان می دهد، رویدادی که در منطقه وردشت(حیدرآباد) سمیرم از استان اصفهان و در خانواده‌‌ای پاک و بی آلایش از ایل قشقایی، طایفه‌ی دره شوری به وقوع پیوست، آن هم تولد پسری بنام علی برز که تاریخ نام او را در زمره‌ی غیور مردان عشایری و از پاسداران اسلام و انقلاب اسلامی قرار داده است.

زندگی عشایری علی برز را مجبور کره بود تا جهت گذراندن تحصیلات ابتدایی حدود ۶ کیلومتر را با پای پیاده طی نماید تا به مدرسه برسد، هر وقت که مجبور بود تکالیف خود را در شب انجام دهد به دلیل نبود برق و روشنایی در کنار نور آتش که دود و حرارتش عذاب آور بود مطالعه می کرد و تکالیف شب را انجام می داد .

هوش و ذکاوت او باعث شد که سال اول تا سوم ابتدایی را به صورت جهشی و طی یک سال بگذراند .

سال پنجم ابتدایی در آزمون مدارس شبانه روزی عشایری (چهل نفری) در شیراز شرکت نمود و در بین شرکت کنندگان نفر دوم شد.

در سال ۶۳ در کنکور سراسری و در رشته‌ی مهندسی عمران پذیرفته شد، اما با توجه به آن برهه از زمان خدمت به عشایر و تقویت جبهه ها و تحصیل در دانشگاه معرفت و معنویت را بر تحصیل در دانشگاه دیگری ترجیح داد.

در نگارش انشاء زبانزد بود، به طوری که با نوشتن سرگذشت خود در دفتر انشایش تمام دانش آموزان کلاس را تحت تاثیر خود قرار داده بود، بیشتر انشاهایش پیرامون رنج و مشکلات و فقر خانواده و جامعه‌ی عشایری بود.

در زمان پیروزی انقلاب اسلامی هفده ساله بود، با آنکه سن و سالی نداشت در برپایی تظاهرات بر علیه نظام شاهنشاهی مابین دانش آموزان عشایری شیراز نقش بسزایی داشت. شب ها به صورت مخفیانه با بعضی از دوستان خود بر علیه رژیم شاه و خوانین عشایری با دست خط زیبای خود بر روی دیوارها شعار می نوشت.

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی روی ستاره های زیر کلیک کنید
آواتار از  روح اله جباری نسب
آیا می دانیددلیل اینکه شما الان با آرامش و امنیت کامل ،این متن ها رومیخونید ازجان گذشتگی هزاران شهیداست ؟ این ابر مردان را فراموش نکنیم . شادی روح حضرت امام(ره) و شهدا** صلوات**
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x