شهید علی یار هاشمی

شهید علی یار هاشمی
شهید علی یار هاشمی

شهید علی یار هاشمی فرزند محمد درسال ۱۳۴۴در روستای آبسرد منطقه شوراب کهمره سرخی درخانواده ای فعال و دین دار و کم بضاعت به دنیا آمد .

روستای آبسرد آخرین روستای غربی منطقه شوراب از دور افتاده ترین وفقیر ترین روستاهای کهمره بود با مردمی تلاشگر و زحمتکش .
علی یار هاشمی  دوران کودکی خود در روستای آبسردگذراند .دوره پنج ساله ابتدایی را در همان جا به پایان رساند .برای ادامه تحصیل در امتحان ورودی مدرسه راهنمایی آب باریک امتحان داد وقبول شد. سه سال راهنمایی در ان مدرسه به پایان رساند.پس از اتمام دوره راهنمایی در دبیرستان شهید بهشتی شیراز مشغول به تحصیل شد.

شهید هاشمی دردوران تحصیلاتش دانش آموزی کوشا و مستعدی بود.هیچ وقت روحیه مذهبی که داشت از دست نداد و همواره رهرو خط حق و حقیقت بودعلاقه زیادی به ورزش داشت،ودررشته کاراته مشغول به فعالیت ورزشی شد.
درسال ۱۳۶۱به قصد دفاع از وطن و آرمانهایش عازم جبهه جنوب شد.ودر آزاد سازی خرمشهر شرکت کردو مجروح گردید.

یکی از انگشتان دست چپش قطع شد .خستگی ناپذیر و بی باک  تا پای جان  خود را برای شهادت آماده کرده بود می دانست که باید رفت اما اینجا جای رشادت و نترسی بود و مهم نبود که چه اتفاقی خواهد افتاد  و چنین سرنوشتی برای خود رقم خواهد زد.

مدتی به مرخصی آمد اما …

علی یار هاشمی تا دیگر همسنگرانش و برادرانش در جبهه بودند آرام نمی گرفت .در پایه سوم دبیرستان رشته ریاضی فیزیک مشغلول تحصیل بود که دوباره در سال ۱۳۶۲عازم جبهه گردید. مدتی در جبهه بود که نامه ای به خانواده اش نوشت در پشت نامه آدرس فرستنده چنین نوشته بود:مقصد کربلا—نامعلوم، به عشق کربلا شاید می دانست که به سوی پیشوای سالار شهیدان امام حسین(ع) وکربلا می شتابد. بالاخره در تاریخ ۱۳۶۲/۱۲/۳در عملیات ولفجر ۶ منطقه طلائیه مفقود الاثر گردید وتاکنون اسارت یاشهید شدنش معلوم نیست.

شاید شهیدی زنده و یا روحش با آسمان حقیقت پیوند خورده باشد .
هر که بود زیبا و ارزشمند زیست .
سی ما مردم کوهمره ارزشمنده که عزیزمو افتخار شهادت اش بو

۱ ۱ رای
امتیازدهی روی ستاره های زیر کلیک کنید
آواتار از  محسن جبارزاده
آرامشم حاصل تلاشم - انرژی مثبت دوستان و خانواده است هر جا قدمی بر میدارم تغییری مثبت را شروع میکنم . تا هستم مفید خواهم بود . روانشناسی را بهترین رشته دنیا میدونم
8
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x